Az igazság néha fáj

Politically Incorrect

Politically Incorrect

Piackutatás

Donald Trump felemelkedése – 2. rész

2016. április 05. - FriendlyAtheist

Az előző bejegyzésben kifejtettem, hogy szerintem Donald Trump miért okosabb, mint amilyennek sokan megpróbálják beállítani. Az üzleti (és újabban politikai) sikereinek egyik alapja, és Trump fő erőssége a „salesmanship”, mondhatnánk értékesítés képessége. Azaz jól tud eladni dolgokat, főleg önmagát.

Mikor elhatározta, hogy az USA elnöke lesz, úgy tekintett a dologra, mint egy üzletre, ahol magát kell eladnia az amerikai választóknak. Bármilyen termék sikeres eladásának az első szükséges feltétele a marketing stratégia. A marketing stratégia egyik alap eleme a „market research”, azaz piackutatás, és a „customer segmentation”, vagyis a vásárlói célcsoportok azonosítása. Ezek célja, hogy felfedezzünk olyan vásárlói igényeket, amiknek a kielégítésére nincs jelenleg kapható termék. Ezek alapján egy olyan terméket hozhatunk létre, ami piaci verseny-előnnyel rendelkezik. Lefordítva a választásokra: olyan választói csoport vagy csoportok azonosítása, akik elégedetlenek, és nem találják a jelenlegi politikai palettán azt a politikust, akinek az ígéretei egybevágnak a vágyaikkal. Ezekből felépíteni a saját „image”-ét, ami azonnal vonzó a kiszemelt választóknak.
Fontos, hogy a kiszemelt fogyasztói (választói) szegmens elég nagy legyen, hogy a termék (Trump) életképes, és profitábilis legyen (megnyerje a választást).

Az utóbbi években a középosztály jelentősen megcsappant, a bérek reálértéke stagnál, rengeteg munkahely megszűnt, mert az ipar és gyártás nagy része külföldre (Kína, Mexikó) települt át, az emberek jellemzően a szegénység felső határát súrolják. Ezzel az állapottal egyértelműen elégedetlenek, tehát tökéletes célcsoport.
Szóval a választói szegmens: (főleg, de nem kizárólag) fehér, szegény vagy középosztálybeli munkások, kisvállalkozók. Ez a csoport elég nagy ahhoz, hogy hivatalba segítsen egy elnököt, és megfelelően elégedetlen, hogy aktív legyen a választáson.

De mit is akar a kiszemelt választó?
Mivel a munkája valószínűleg megszűnt annak következtében, hogy olcsóbb Kínában vagy Mexikóban gyártani valamit, illetve például Indiában üzemeltetni egy call centert, szeretne erősebb fellépést a munkahelyek megszűnése ellen, lényegében gazdasági protekcionizmust.
Mivel az illegális bevándorlók mindenhol lenyomják a béreket, és terhelik a szociális hálót, mint a kórházak, segélyek stb, olyan elnököt akarnak, aki keményen fellép az illegális bevándorlás ellen.
Mivel kiábrándult a politikai elit ígéreteiből, szívesen látna egy „outsider” azaz kívülálló jelültet, valakit, aki nem tartozik a politikai elithez, akik annyiszor átverték már a választókat.
Mivel a politikai közbeszéd annyira elrugaszkodott az egyszerű emberektől, hogy azok sokszor nem is értik, miről magyaráz a sok politikus a képernyőkön, szeretnének valakit, aki kertelésmentesen, hitelesen beszél hozzájuk. Aki érthetően kimondja a problémákat, nem pedig azon gondolkodik, hogy mi az éppen aktuális politikailag korrekt kifejezés valamire.

Donald Trump pontosan ezeket a nem kielégített választói igényeket tette a kampánya központi elmeivé, és ezért tarol a célcsoportjában.

A bejegyzés trackback címe:

https://friendlyatheist.blog.hu/api/trackback/id/tr388568416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása